Zrušený let: Rozdíl mezi kompenzací a refundací?
Jaká je má zkušenost s vrácením peněz za zrušený let? Měli jsme nějakou kompenzaci za zrušení letu? Jaký je postup a rozdíly mezi kompenzací a refundací letenky? Pokud jste ještě nezažili, že se chystáte kamkoli letecky a pak Vám dorazí SMS, kde se dozvíte o zrušení Vašeho letu, raději si přečtěte následující řádky. EasyJet nám zároveň s projevem lítosti nabídl:
Zrušený let: Ověřit nárok na kompenzaci ⇒
- zařídit hotel a vyřešit dopravu mezi letištěm a hotelem NEBO
- možnost zažádat o vrácení peněz na účet
Obsah
Komunikace s leteckou společností
Novinku jsme se dozvěděli večer před odletem, odůvodnění bylo „divné“, náhradní let byl ve zcela jiných dnech, a tak jsme se spolehli na variantu b). Pokusy o telefonát nebo e-mailovou komunikaci s EasyJetem zcela selhaly. Místo přímého letu do Neapole jsme tedy rychle od Vuelingu koupili letenku do Říma a jízdenku na vlak. V Neapoli jsme byli jen o 20 min. později oproti původnímu plánu.
Jak získat peníze zpět?
Po vynikající dovolené nastala řada pokusů o získání peněz zpět. Důvod zrušení letu již byl upřesněn jako „stávka na italských letištích“ (v Římě se však evidentně přistávalo, takže nešlo o přesnou informaci) a zcela selhával jakýkoli pokus o ústní komunikaci s EasyJetem. Vracely se nám jen obecné odkazy na možnosti odvolání, webovou stránku EasyJetu a možnost kompenzace nákladů spojených se zrušením letu.
- pokračovat na článek o zpoždění letu
Půl rok bez peněz
O tu jsme se pokusili, doložili účet za let do Říma, jízdenky na vlak, číslo našeho účtu a…nic. Zamítnuto. Pokusili jsme se apelovat na to, že „má letecká společnost povinnost se o nás postarat“, také nic…Obrátili jsme se prostřednictvím odkazu na její právníky a Ti došli ke stejnému závěru…Nakonec jsme se po několika měsících vrátili NA ZAČÁTEK.
V odkazu na náš let jsme „zaškrtli“ požadavek na refundaci (tj. varianta a)), to již bylo po půlroce snažení…a zajímavé je, že po dalších 2 týdnech se nám e-mailem ozvala Student Agency, že „již“ od dopravce obdrželi vyúčtování naší refundace a my máme vyplnit formulář k navrácení peněz. Po pár minutách jsme to provedli a nyní po dalším půlroce urgujeme StudentAgency, neboť nám na účet stále ještě žádné peníze nedorazily.
A nyní o jaké se jedná částky:
- letenky pro 2 osoby nás stály 3 906 Kč
- refundace pro 2 osoby činila 1 810 Kč.
Poučení a zkušenost s Vuelingem
Po těchto zkušenostech jsme stejnou situaci vyřešili jinak. Let – tentokrát s Vuelingem – do Říma byl na podzim také zrušen, nabídka na let/návrat o den později se nám po všech propočtech vyplatila. Nocleh v Římě navíc byl levnější než ztráta z rozdílu mezi refundací a cenou letenky (a to neuvádíme náklady spojené s nákupem letenky nové). Prodloužili jsme si příjemný pobyt a ušetřili námahu spojenou s pokusy o návrat peněz. V letošním roce jsme si dosyta užili pořekadla, že změna je život a dodáváme, že každá situace se dá vyřešit!
Článek pro Vás sepsala zkušená cestovatelka Eva K.
A jaká je Vaše zkušenost se zrušeným letem? Neváhejte doplnit Vaše osobní recenze či dotazy do diskuse pod článkem. Děkuji
Napsat komentář